söndag 7 augusti 2011

5 säkra tecken på att det börjar bli höst.

I morse när jag vaknade kunde jag inte komma ifrån att det börjar bli höst ute.

Några tecken på att hösten är på ingång:

-Det är grått och regnigt ute när du vaknar.
-Temperaturen utomhus är 17 grader.
-Temperaturen inomhus är behagliga 23 grader (från att ha pendlat mellan 28-30 hela sommaren...)
-Jag tog på mig både mysbyxor, kofta och strumpor i morse, i stället för shorts och linne som har varit min semesterkostym.
-I samband med att temperaturen sjunker, höjs Elvis aktivitetsnivå. Ett exempel. I natt vaknade jag av att den lilla jäkeln nafsade mig i gäddhänget i brist på annat att göra.
-Semestern inne på sin sista dag, imorgon börjar jag mitt nya jobb!

Det känns såklart lite vemodigt att sommaren lider mot sitt slut, men samtidigt ser jag ju fram emot den här hösten. Vi kan ju hoppas att det inte är bara regn och rusk. Soliga höstdagar är typ det bästa som finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar