lördag 17 september 2011

Kryssning i Karibien

Nu är det klart. Den 3.12 flyger vi till Miami för att gå ombord på Navigator of the Seas som i 6 dagar ska ta oss runt i den Karibiska övärlden. Så fantastiskt så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Henriks föräldrar åkte på en liknande kryssning förra året och ville så gärna att vi också ska få uppleva en liknande resa.

Dag 1 åker vi från hamnen i Fort Lauderdale i Florida.

Dag 2 befinner vi oss till havs. Tur att fartyget är stort, det finns massor att göra ombord.

Dag 3 anländer vi till George Town, Caymanöarna. Där får man gå i land och antingen bara uppleva ön på egen hand eller delta i någon aktivitet man kan boka innan. Jag har redan bestämt att jag ska simma med delfiner. Det kostar extra, men det spelar igen roll, det kommer att vara en once in a liftime grej. På kvällen är man tillbaka på fartyget och under natten åker den vidare till nästa ställe.


Seven miles beach, Caymanöarna.

Dag 4 kommer vi till Ocho rios, Jamaica. Där gäller samma sak som på förra stället. Jag har inte bestämt om jag ska boka in mig på något eller om jag bara ska ligga i en solstol på stranden.


Ocho rios, Jamaica.

Dag 5 är man till havs.

Dag 6 Cococay, Bahamas. Man går i land (eller inte... vissa gör det inte enligt Henriks föräldrar) och deltar i en aktivitet eller njuter av att man är på Bahamas!
Dag 7 anländer vi åter igen i Fort Lauderdale, där vi hinner spendera några timmar innan det bär av till flyget.


Cococay, Bahamas.

SOM jag längtar. Inte nog med att det ska bli fantastiskt, jag kommer att ha min
första BETALDA semester. Amazing.

1 kommentar:

  1. Jag är nyfiken på hur mycket eran resa kostade? Skulle vara underbart om man någongång kunde åka på något liknande :)

    SvaraRadera