onsdag 8 februari 2012

Rysskyla.

Vintern må ha kommit sent den här vändan, men vet ni, jag är redan trött på den. Det är så ohyggligt tråkigt att ta på sig flera lager kläder för att klara sig när man sätter näsan utanför dörren. Ta som exempel när jag ska gå till jobbet. Hej och hå på med alla kläder, fryser de första minuterna då jag går, höjer tempot för att få upp värmen och när jag väl kommer fram är jag svettig. Väl på plats ska man ta av sig alla kläder för att sedan spendera dagen på en arbetsplats där temperaturen i korridorerna är alldeles för kall. Det blir ju såhär: först kall, sedan varm och sedan iskall igen. Hälsosamt? Nja, skulle inte tro det va. Jag fryser 90% av tiden då jag är på min arbetsplats. Ta på dig kläder kanske ni tänker. Ja men jag har redan massa kläder på mig. Till och med underställsbyxor inomhus! Och raggsockar, varma tröjor... Ibland tar jag inte av mig vinterskorna. Och ofta står jag och värmer händerna på elementen för att få igång fingrarna. Suck.

Massa gnäll, men nu är det precis såhär jag känner och då blir det så. Jag är trött på kylan och välkomnar våren precis när den vill komma.

Nu ska jag ta på mig alla de där lagren... Ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar