söndag 1 juli 2012

Bröllopsbekymmer.

I slutet av augusti och början av september ska vi på bröllop. Som ni alla säkert förstår kommer jag att vara väldigt mycket gravid när dessa inträffar. Vilket i sig inte är något problem. Problemet har ju varit att hitta något att ha på sig. Jag har letat i affärer och på internet, utan framgång. De flesta klänningar jag hittat på nätet är 1)korta 2)svarta eller 3)fula. Jag förstår att svart får en att se mindre ut, men hallå, är man gravid så är man stor oavsett! Jag trodde att jag inte skulle hitta någon klänning och kanske skulle vara tvungen att köpa ett fint lakan och dra det runt kroppen. Fram till nu. Tror jag iaf, vi får väl se hur klänningen ser ut i verkligheten och framför allt hur den sitter på mig. På Asos hemsida visade det sig finnas fler alternativ än på någon av de svenska sidorna. Mitt val hamnade på denna skapelse, säg mig nu vad ni tycker om den, please!
Så vad tycks? Jag kommer ju inte att se lika smäcker ut som hon på bilden, men den kanske fungerar ändå? Nu återstår det "bara" att hitta något att ha över axlarna och ett par skor jag kan få in fötterna i utan att hela jag går sönder.

3 kommentarer:

  1. Fin klänning du hittade! Den blir säkert jättebra! Själv har jag exakt samma problem; ska på bröllop i slutet av augusti och då kommer man ju inte precis att vara så liten mera. Också ett dop i samma tider (Annikas baby) står på tur så en klänning MÅSTE jag hitta. Surfade runt och beställde igår den här:

    http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=23_30&products_id=3976

    Den är nu inte direkt så fin eller ens festlig, men tänkte att man kunde piffa upp den med smycken o sånt. Dessutom lär den funka under amningstiden också så då kanske man också har behov av en klänning.

    Men känner igen dina tankar kring det här; man vill ju hitta en FIN klänning och se ens lite bra ut. Men jag har gett upp; bara jag ens hittar nån som passar ens lite till ett vettigt pris så får det duga. Så hoppas den blåa klänningen jag klickade hem passar!

    Ja och så skorna då; vad ska man ha på fötterna sen?! Mina fötter känns redan svullna och att tränga in sig i högklackade festskor känns som ett skämt, hur blir det då om två månader liksom?! Visst kan man gå på bröllop i Crocs, ja?:D

    SvaraRadera
  2. Klänningen ser jätte fin ut. Jag tycker att den du hade på till 30-års kalaset vi var med på också var fin. Tycker den såg jätte söt ut med en lite större mage :) Så den här nya blir säkert också bra, den är ju lite liknande men med annat mönster och andra färger.

    SvaraRadera