fredag 29 juni 2012

Kroppsservice.

Igår åkte jag till Intersport efter jobbet. Målet var att gjuta inlägg till mina skor. Något som blivit väldigt påtagligt under graviditeten, är att mina fötter, ben och rygg börjat ta stryk sedan ett tag tillbaka. Man lägger ju på sig en del extra vikt och även om det inte handlar om tiotals kilon (inte ännu iaf... peppar peppar ta i trä) så känner jag det i mina arma fötter. Så efter att ha läst Frida Fahrmans blogg och sett att hon gjutit inlägg till sina skor, har min tanke varit att jag ska göra detsamma. En investering i mig och mina fötter och knän kan man säga. Det tog inte ens 30 minuter och känslan när jag stoppade in foten i skon och kände att den nya sulan gav så bra stöd åt min hålfot... Haaaalleluja knäckebröd!
Bra grejer.
Konstigt det där... Jag åker till Intersport för att köpa inlägg till mina skor. Och sen kommer jag hem med både inlägg och nya skor. Men enligt killen som sålde skorna till mig kommer dessa att vara skonsamma för mina knän (som tydligen inte mår bra av att min hålfot vrider sig). Nu har jag iaf gjort min kropp en tjänst!
Skorna var på rea, så egentligen gjorde jag ju min plånbok en tjänst också. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar