tisdag 26 juni 2012

Semesterlängtan.

Jag längtar så infernaliskt efter semester. Dagarna kryper fram... Myrsteg. Segt som sirap. Jaa, ni fattar! Nu har ju vädret inte varit något sommarväder, så om det kan bli sol o värme till den 6 juli vore det prima. Semestern väntar med massa flyg och fläng. Den 11 juli ska vi till Normandie (längtar). Vi kommer hem på söndag den 15 och packar om väskorna den 16. Den 17 sätter vi oss i bilen och tutar mot Åland (längtar inte så mycket efter bilfärden till Stockholm). På Åland stannar vi i några dagar och tutar sedan vidare till Kyrkslätt. Whoop whoop! Jag har varje år sagt att jag ska åka till Kyrkslätt, men inte gjort det. Det är ju inte för inget man får dåligt samvete. Men nu jeflar! Bäst att släkten är redo. Annars så lägger jag min tid på att packa, fortsätter spana efter badrumsinredning, planerar barnrum och sånt där. Skrållan hon har börjat sparkas så det känns, speciellt när klockan är runt 23 på kvällen. Då är det extra roligt att sparkas och härja runt. Jag kan fortfarande tycka att det är lite obehagligt att det är någon som rör sig inne i min mage, samtidigt som jag tycker det är fantastiskt att känna henne. Nu vet ni det. Såhär fint var det förra sommaren. Hoppas att det kan bli lika fint i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar