lördag 22 december 2012

Dan före dan före dopparedan.

Jag vaknade precis innan klockan 7 av att vår lilla gris gruffade i sin säng. Gruff = matdags. Hon åt runt klockan 23 sist, så hon måste vara hungrig. Efter att hon ätit och somnat om, kan den här mamman inte somna. Men eftersom jag inte känner mig trött bestämmer jag mig för att det kan vara ett ypperligt tillfälle att gå upp och sätta sig med en kopp kaffe och njuta av att vara helt själv. Okej, nu är jag ju inte helt själv eftersom Elvis har svansat efter mig sedan jag kom ut ur sovrummet, men han nöjer sig med att ligga nära och stör mig inte. Passar på att lyssna på ljudbok och dricka mitt kaffe (och ja, kolla fb och läsa bloggar samtidigt). Ljudboken jag lyssnar på är så spännande att jag ibland glömmer bort att andas.... Lars Keplers Sandmannen. Huva, spännande och riktigt skrämmande.

Annars då? Julen står bakom hörnet och idag väntar vi finbesök från Åland. Mamma, pappa och yngsta bror kommer hit och ska fira julen med oss. Nästan alla kommer att vara samlade på julafton, bara modell äldre yngre bror som kommer att vara saknad. Vi andra ska fira julafton hemma hos oss. En speciell julafton. Första gången i vårt hus, första gången med vår dotter och första gången både min och Henriks familj ska fira tillsammans. Idag ska vi städa lite, förbereda gästrummet och klä julgranen! Hurra hurra hurra, julgran! Jag har övertalat Henrik om att Elvis aaaaaaabsolut inte kommer att hänga i den som en annan julgranskula, utan kommer att låta den stå så vackert. Eehehehee...

Vår lilla älskling 10 veckor gammal.

Hon skrattar åt mig när jag räcker ut tungan och låter som ett pucko :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar