lördag 29 december 2012

Snart är det 2013.

Detta ska ni ha helt klart för er... Mina klänningar (som jag provat inför nyårsfirandet) är absolut inte amningsanpassade. Baahaaajskorv. Jag har vare sig lust eller ork att börja ränna i affärer med massa folk som springer runt och gör av med sina sista slantar på rean. Och efter att ha sett mina nyblivna väninnor visa upp bilder på sina små skruttar som är så sjuka så sjuka pga det här pissiga RS-viruset som härjar, vågar jag ju inte ge mig ut och dra på mig något värre än det jag och Henrik redan har. Först i april kan man pusta ut, då ebbar viruset ut. Pissvirus.

Ute ser det ut som höst och till och med kändes som höst när jag drog på mig regnkläderna (och mina nya gummistövlar! som jag älskar dom... ) och trotsade regnvädret. Maja fick åka med i vagnen, välinkapslad i regnskydd. Frisk luft gör en gott, mitt bland allt detta snorande som pågår hemma hos oss. Vår lilla solstråle har än så länge kommit lindrigt undan med lite snorig näsa.

Jag tittade på lite bilder från förra året... Gissa vad jag gjorde för nästan ett år sedan?

Simmade med stingrockor på Caymanöarna.

"Snorklade"

Pussades med Henrik i ett iskallt vattenfall på Jamaica.

Gick runt på stränderna i Miami.

Njöt och levde loppan på ett lyxigt fartyg. 


Hur fantastiskt det än var, så måste jag säga att i år är ännu bättre. Inget slår vår vardag med den lilla fantastiska människan som berikat våra liv något så oerhört mycket. Nu blir jag alldeles blödig... Måste gå och titta på henne när hon sover tror jag.

3 kommentarer:

  1. Alltså det är ju så sjukt svårt att hitta amningsvänliga kläder! i synnerhet lite festliga sådana. Till vardags finns det ju nog amningstoppar att välja bland (fast man så småningom börjar bli rätt så uttråkad på att gå i samma toppar dag ut och dag in), men till fest är det krångligare! I feel you. Och usch så jobbigt med RS-virus, hoppas ni hålls friska.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ni RS-viruset i Finland? Här, o speciellt i Göteborg, e det världens epidemi nu. Massa bebisar som blir jättesjuka och skruttiga :( På bvc säger dom att man ska hålla sig hemma med sina bebisar så mycket det går, folkmassor e näst intill "förbjudna". Jag som inte brukar oroa mig, känner mig riktigt orolig för det här pissviruset.

      Radera
    2. Vad jag vet har vi inte RS-virus här, det pratas inte om det åtminstone. Låter verkligen läskigt. Men inte är det ju roligt att isolera sig hemma heller i all evighet... Hu, jobbigt det där! Hoppas ni hålls friska!

      Radera