onsdag 16 januari 2013

Allmänt svammel.

Maja var så duktig då de stack henne i låren, skrek till lite när sprutorna drogs ut men glömde sedan allt vad smärta heter när hon fick smaka på sockerlösning (som de ger bebisarna för att de ska tänka på något annat än att de har ont). Mammas duktiga tjej! Jag hade laddat med Alvedon och förberett Henrik på att "han måste vara hemma med mig heeela kvällen ifall Maja får feber". Men hon fick ingen feber! Så himla skönt. Det där med feber och dylikt lär vi ju få möta på ändå.

Maja tar en liten förmiddagslur och jag passar på att dricka en varm (!) kopp kaffe. Och ja, läsa bloggar. Ute är vädret alldeles fantastiskt vackert, solen skiner och snön gnistrar (ja, det har snöat igen... jag som redan ställt in mig på att det skulle bli vår). När vi gick upp visade termometern -12,8 men nu visar den -9,4. Kanske att den ökar ytterligare om vi väntar ett par timmar. En promenad hade inte varit så dum.

Igår var vi åter igen och vägde och mätte lillprutten. Hon växer och växer och växer. Antagligen har hon en hejdundrande tillväxtfas nu, för vikten hänger inte riktigt med längden. Fick order om att amma henne oftare, speciellt på kvällarna inför natten, och förhoppningsvis kan vi få upp den där vikten lite mer. Annars får vi säkert lägga till lite ersättning så vi får ordning på det hela. Maja är 62 cm lång och väger 5715 gram.

Hej hej!

1 kommentar:

  1. Här får bebisarna ingen sockerlösning efter sina pick! Kunde nog behövas. Oscar var arg som ett bi efter sina vaccin idag. Får se nu om han får någon feber, man hoppas ju verkligen att han inte får det. Bra att ni slapp det åtminstone!

    SvaraRadera