lördag 26 januari 2013

En längtan efter vår.

Det slår aldrig fel. I januari börjar den där evinnerliga längtan krypa sig på mig. Jag vill så gärna att det ska bli vår nu med allt vad det innebär. De här mörka, kalla dagarna får gärna dra ditt pepparn växer för min del. Jag vill ha vårsol, fågelkvitter, grönska och absolut inga vinterkläder. Den här våren ser jag fram emot extra mycket. Vi har ju flyttat till hus med trädgård, herre min je, så lyxigt. Och så har vi ju den där solstrålen till dotter som piggar upp dagarna, hur roligt ska vi inte kunna ha med henne? Håhå. Snälla vintern, stick och brinn. Älskade vår, kom hit!

Den här veckan har i övrigt gått i halsontets och snorets tecken för min del. Övriga familjemedlemmar har klarat sig finfint. Skönt det. Det börjar kännas bättre, men jag måste ju fortfarande snyta mig från och till, alltså är jag väl inte helt frisk. Blörg.

Har passat på att dricka en kopp te medan pappa H vilar en stund på sängen med vår lilla Skrålla. Skönt med dessa små stunder, de är så välkomna och behövliga. Dottern kan gärna sova en stund till, men pappan som snart ska iväg på roligheter behöver duscha. Dags för väckning. Hej med er!

"Aaaah.... Ooooooh.... Så mycket att titta på..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar