onsdag 9 januari 2013

Vardag igen.

Hemma hos oss har de lediga dagarna gått över till vardag. Både jag och Maja är överens om att vi saknar att ha pappa H med oss hela dagarna, men vi försöker hålla modet uppe för det. Vi går våra promenader, leker i babygymet, tränar nacken, byter blöjor och pratar om ditt och datt. Nu drar föräldragruppen snart igång igen och det är vi glada för! Dagarna går klart fortare när man har massa bebisar och mammor att umgås med. Förhoppningsvis kan de här sista "vinter"månaderna gå fort nu, så att vi inte behöver oroa oss för rs-viruset. Inte för att jag egentligen vill att tiden ska gå mycket fortare än vad den redan gör. Herre du milde vad den här lilla bruden växer och utvecklas. På fredag blir hon 3 månader. 3!!! Håhå.

Imorgon ska vi till bvc och vägas och mätas, precis som vanligt. Vad som inte kommer vara precis som vanligt är att Maja ska vaccineras. Få se om hon blir superduper ledsen och arg eller om hon tar sprutsticken med lika stort lugn som när de tog blodprov från hennes hand då hon var bara några dagar gammal och inte sa ett knyst. Gissningsvis blir hon ledsen. Och antagligen får hon väl feber och blir gnällig på kvällen eller på fredag. Jag har köpt Alvedon i förebyggande syfte och hoppas på det bästa.

I natt hade vi en riktigt tuff natt och jag känner mig lite vimmelkantig. Undrar hur H känner sig som fick vara uppe med mig och sedan hade ett alarm som ringde innan kl 6? Tror det blir en tidig kväll för oss ikväll (om den unga damen behagar sova...). Återkommer till detta i ett senare inlägg. Gläd er i stället åt hur fin vår lilla dotter är! Se här.

Jag gnagar hemskt gärna på saker. Det mesta fungerar faktiskt.

Jag tittar på mamma som envisas med att ha mig på mage hela tiden.

Jag tränar i gymmet och tittar gärna på mig själv i den fina spegeln.

Jag har tungan rätt i mun.

Eller så gnagar jag lite på mammas fingrar. De är hemskt goda, nästan lika goda som mina egna.

Jag hänger i babybjörnen och kan titta framåt! Great success.

Jag bjuder på mitt allra första skratt när pappa leker motorcykel med mig.

Vasadu?

Jädra snygg bebis i den där spegeln..

Hej mamma!

Ja, och så är jag allmänt bedårande.



1 kommentar:

  1. Hur får ni en såndär tuggleksak att hållas i Majas hand? Oscar tuggar ju också på sina händer som bara den, men kan nog inte ännu greppa nån leksak, skulle jag tro? Måste testa.

    Supersöt är hon er Maja där hon ligger på mage! Små bebisar ser alltid så förvånade ut när de är på mage, som om de inte riktigt fattat vad som hänt:D Oscar är inte förtjust alls av att ligga på mage, att jumppa på rygg är däremot helt okej:).

    SvaraRadera