tisdag 12 februari 2013

En vanlig tisdag.

Si sådär hundra gånger jag suttit med denna tomma textruta framför mig och tänkt "nu ska jag allt skriva något vettigt, tömma hjärnan lite". Jojo. Har ni sett många inlägg de senaste veckorna? Skulle inte tro det va. Idag när jag känner att jag är så trött som jag inte varit på länge (inte Majas fel, hon sover snällt mellan amningarna på natten), då passar jag på att skriva några rader. Ni får bara stå ut med mitt trötta svammel.

Vad händer i vår bebisvardag? Det knallar på som vanligt och tiden fullständigt rusar fram. Maja har hunnit bli fyra månader (igår) och har fått smaka på gröt. Hon älskar gröten och hade säkerligen ätit mycket mer än vad vi vågar utsätta hennes mage för nu i början. Hon växer vår lilla Skrålla, men fortfarande inte riktigt så mycket på vikten som vår gulliga bvc-sköterska hade önskat. Vi har försökt ge henne ersättning på kvällarna, men vår (mycket) bestämda tös har inte förstått sig på denna eländiga flaska som hon ska få den ur. Håhå som vi har försökt och försökt och försökt. I slutet av förra veckan orkade jag inte bråka mera, så då införde vi gröten. Det är ju pytteliten till en början, men jag tänkte att det måste vara bättre än inget alls. Igår kväll, när jag ammade henne till natten (ligger ner i vår säng), bad jag Henrik värma lite ersättning. Bara för att, vi kan ju försöka igen. Guess what?! Maja, den lilla rackarungen, drack snällt upp alltihop! Hade det inte varit för att jag låg ner och Maja skulle sova, så hade jag säkerligen hoppat (med risk för att kissa på mig... testa att föda barn själv nångång ska ni se... det finns ju en orsak till varför man ska göra sina knipövningar) runt och tjoat av glädje. Inte för att jag egentligen oroar mig för hennes viktuppgång, för hon går upp i vikt, men för att det var en seger. Hon är ju som sagt oerhört bestämd denna lilla Skrålla <3

Jag längtar fortfarande efter våren. Snön som föll får några dagar sedan förde ju inte våren närmare precis. Men skam den som ger sig! Jag köper nya tulpaner när de gamla vissnar och fortsätter längta. Snart.

Nu har Maja sovit tre timmar, så gissningsvis vaknar hon snart. Ska hälla i mig en snabb kopp kaffe till innan det händer. So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar