onsdag 20 februari 2013

Februari sucks.

I natt sov jag oroligt för att jag hade så ont i halsen. Maja har sovit bra, men snörvlat och varit väldigt täppt i sin lilla näsa. I morse var vi båda förkyla och fick ställa in både babyrytmik och en andra omgång av babymassage (lovade min bvc-sköterska som går instruktörsutbildning att vi skulle vara med). Det är sällsynt tråkigt att bara sitta hemma och glo på varandra. Maja hinner tröttna på mig innan klockan blivit 11 och jag har slut på lekork innan klockan slagit 10. Och då sov vi ju till halv nio i morse. Halsen har mest känns slemmig (anteckna gärna i era intresseböcker), men nu börjar den göra ont igen. Men jag har inte feber, så det känns fullständigt lönlöst att besöka en läkare. "Ja, du är förkyld. Det är virus, som vi inte kan bota med antibiotika. Ta en panodil och vila." Bitter? Jag? Svar ja. Februari är likt november en fruktansvärt tråkig månad. Tack och hej, nu ska jag invänta middag.

1 kommentar:

  1. Jag vet, februari sucks riktigt, riktigt djupt. Hur kan årets kortaste månad kännas så lång?! Kämpa på med era förkylningar!

    SvaraRadera