måndag 25 februari 2013

Maja - en rapport.

Vår lilla filur bara växer och växer. Idag mätte hon 66 cm och 6430 gram. Inte konstigt att storlek 62 på bodys och byxor inte fungerar speciellt bra längre. Hon är en glad och go liten prutt som har väldigt bestämda åsikter. "ÖH ÖH ÖH" låter det ur den unga, lilla damen så fort hon inte är nöjd med tillvaron. Hon jollrar och babblar med det mesta och de flesta. Hon älskar att beundra sin spegelbild och skrattar gott när hon ser sig själv. Den senaste upptäckten är tårna. Tänk att de kunde vara så goda? Allt som kommer i hennes väg hamnar i slutänden i hennes mun. Fingrar, händer, leksaker, Elvis päls... Hon äter gröt som om hon aldrig gjort något annat och tycker det är fasligt tråkigt att glo på mig och Henrik medan vi äter. Att ligga på mage är inte speciellt roligt, men att stå upp desto skojigare. Får hon stå upp och titta på saker är hon ofta nöjd, lägg ner henne på mage och du hör snart "öh öh öh". Lilla hjärtat. Hon upptäcker nya saker hela tiden och har inte så mycket tid över till att sova på dagen. Sover hon kanske hon missar något storslaget som händer...  När klockan blir runt 20 är det dags att sova. Somna gör hon ganska snabbt efter amning. Sedan sover hon oftast 4-5 timmar innan hon vill äta. Ibland kan jag lura henne med nappen, men oftast vill hon äta en slurk för att sedan somna om omedelbums. Mellan klockan 4-6 vaknar hon gärna och vill äta igen. Ibland två gånger. För att jag ska få sova några timmar till, tar jag henne till mig och låter henne ligga kvar hos mig efter amning. Vi vaknar runt kl 8.

Älskade lilla Skrålla <3

1 kommentar:

  1. Vad roligt att läsa om Maja! Låter nog bekant, det där. Tänk att de där händerna kan vara så goda, verkligen! Vår gosse är aningen större än er tjej; vi har nu börjat med storlek 74 på kläderna... Har Maja visat intresse för Elvis redan (förutom att äta på pälsen) och är Elvis intresserad av Maja?

    SvaraRadera