fredag 1 mars 2013

Magsjukan, djävulens påfund.

I onsdags kväll slog den till, den förbannade jävla magsjukan. Från att jag bara mådde lite illa och trodde att jag var hungrig till att jag till slut låg på golvet i badrummet, inom ett par timmar. Söta öde vad dåligt jag har mått. Kan inte komma ihåg när jag sist mått såhär fruktansvärt dåligt. Feberfrossa och magsjuka med allt vad det innebär (varför bara spy när man kan ha diarré samtidigt?)... Från att jag började spy runt kl 19 och fram till kl 02 då jag äntligen kunde sova, kräktes jag säkerligen runt 50 gånger. Hade jag inte haft Henrik vet jag inte hur jag hade klarat mig. Han fixade och grejade och hjälpte mig så mycket han bara kunde, kom med Maja när hon behövde ammas och var min hjälte. Nu håller jag alla tummar och tår för att vare sig Maja eller Henrik ska åka på det här. Fy fan.

Igår låg jag nerbäddad med feber, medan Henrik som var hemma från jobbet tog med sig Maja och höll sig borta så mycket som möjligt. Idag har jag inte feber och magen mår bra, kräkts har jag inte gjort sedan natten till torsdag. Har fått i mig lite grönt te och blåbärssoppa och kan så småningom skriva in mig i de levandes böcker igen. Magsjuka vill jag aldrig ha igen, hur kan man lösa den mån tro?

1 kommentar:

  1. Hoppas du mår bättre redan! Här slog den till i natt och sedan dess har jag bara fått i mig litet rivet äppel och vatten. Magsjuka är nog något av det jobbigaste i sjukväg... :(

    SvaraRadera