fredag 23 december 2011

God Jul... Eller nått...

Jag har ju inte gått runt och känt någon magisk julkänsla i år, men tänkte att det kanske blir bättre när jag kan vara hemma en dag och fixa och dona lite. Jomenvisst. Igår började Elvis spy. Och det fortsatte hela kvällen och natten. I morse klockan 8 när han kämpade med en jobbig spya igen, orkade jag inte titta på mer så jag ringde till Smådjursakuten. Dom tyckte att jag ska komma in med honom eftersom han har spytt så mycket, så det var bara att hoppa i bilen och åka iväg. På Smådjursakuten kände dom lite, tog tempen och tog en röntgen på magen. Röntgen visade inget speciellt, det såg bra ut, men veterinären ville hålla kvar honom över natten så hon kunde ge honom lite dropp och ta blodprov. Buhu, mitt mattehjärta värker. Dom sa att dom ringer mig imorgon, så jag kan väl bara hoppas att vi kan få hem då.

Sjuk katt, sjuk matte (fick en dunderförkylning i julklapp, tack!). Jag blev väl extra sjuk idag när jag såg min lilla skrutt som var medtagen.

Ikväll ska vi iaf ha lite uppesittarkväll, med lite julgodis och glögg. Kanske kan det höja humöret lite. Hoppas det.

GOD JUL hörrni, trots mitt tråkiga inlägg!

1 kommentar:

  1. Äsch vad tråkigt att höra! Och nu till jul och allt. Hoppas Elvis frisknar till fort. God jul i alla fall!

    SvaraRadera