lördag 24 mars 2012

13 timmar.

Jag sov 13 timmar i natt. 13 timmar! Det är ju inte riktigt klokt, men jag kände mig så oerhört trött, sliten och risig igår, så jag orkade inte ens försöka inbilla mig själv att jag ska sitta vaken framför något skitprogram. Nej, klockan 20 låg jag i sängen. Läste bok i ungefär en timme och somnade runt 21. Vaknade en sväng runt kl 7, men somnade om efter att Henrik hade gått upp (han är iväg och jobbar, vi brukar inte gå upp kl 7 på helgerna). Vaknade strax innan 10 nästa gång. Haha, det är ju skrattretande. Men jag får väl se det som en investering i mig själv. Kanske var det så att jag skulle bli sjuk, men att jag motade bort det med 2-3 nätters normal vuxensömn.

Annars då? Jag sitter och väntar på att det där fantastiska vädret som de har lovat ska dyka upp, men än så länge lyser det med sin frånvaro. Allt jag ser är dimma och en termometer som visar 5 plusgrader. Igår var det sol och minst 15 grader. Det var så ljuvligt att jag nästan skuttade av glädje.

Såja, bara den där solen som saknas nu. Jag sitter här och väntar så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar