tisdag 13 mars 2012

Sjöfartsmuséet.

För några veckor sedan besökte jag Sjöfartsmuséet tillsammans med kompisarna L och M. Jag måste säga att det är himla bra av Göteborgs stad att erbjuda ett årskort som kostar 40 kronor och innefattar 5 olika museum i stan. Så den som försöker säga att hon eller han inte har råd, kan ju slänga sig i väggen. Iaf, tillbaka till Sjöfartsmuséet. Vi började längst ner i Akvariet och det var ju så himla roligt att se! När vi kom till de akvarier som hade massa Hitta Nemo-fiskar, då kunde man ju inte annat än le. Jag tog lite bilder med mobilkameran.


Har ni sett vilken fin liten sjöhäst! Personalen säger att han är väldigt skygg.


Och så hade vi den här lilla rackaren, en liten putsarräka. Haha, den såg exakt ut som den som bor i akvariet i Hitta Nemo. Ni vet, han som pratar franska.


Ser ni? Här har vi självaste Nemo som bor i anemonen :)


Sen försökte jag fånga Doris på bild, men hon hade då verkligen inte tid att stanna för en liten bild. Så det blev mest bilder där hon svischade förbi. Kanske ser ni en glimt av henne?

Vi spenderade ganska mycket mer tid nere i Akvariet än vad vi sedan gjorde när vi kollade på de andra utställningarna. Den som handlar om hamnen och Göteborg tror jag många som är uppvuxna i Göteborg hade uppskattat, så iväg med er. Åk dit och få en inblick i er stads historia. Att ta en söndag och gå på museum är helt klart underskattat. Man behöver ju inte vara världens kulturnisse för att tycka att det är lite roligt. Jag ska iaf göra det flera gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar