måndag 5 mars 2012

Måndag, igen.

Helgerna går fort, det är bara att konstatera. Alldeles, alldeles för fort. Tänk om någon bara hade kunnat inse att vi hade behövt en till heldag, en till ledig dag för att orka. Okej, jag förstår att det kanske inte hade fungerat, men en extra ledig dag i månaden hade ju inte varit dumt det heller. Ett förslag hade ju varit att göra måndag ledig lite nu och då, det hade gjort mig väldigt glad. Just måndagar känns ju väldigt sega. Spelar ju ingen roll om man har haft en fullspäckad helg eller om man har tagit det lugnt, man är ju lika trött på måndag ändå. Eller man... Jag.

Jaja, inte mycket att göra åt. Nu är det måndag och nu är det en ny vecka som börjar. Jag hoppas att solen tittar fram den här veckan, det gör en så mycket piggare. Vissa dagar förra veckan var det ju näst intill magiska. Solen, som den piggar upp. Mer av den varan tack. Nu är det sannerligen dags att jag tar på mig lite kläder och knallar iväg. Planering, både egen och tillsammans med lärare, ska göras och barn på fritids ska underhållas och stimuleras. Hey ho let´s go!


En liten sol från google. Hoppas den visar sig snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar