lördag 17 mars 2012

Projektet med vårjackan.

Om man tittar ut idag ser det inte ut som om det e vår där ute. Men vet ni, det är det ju. Och med våren kommer inte bara kvittrande fåglar, grönt gräs och pollen. Nej nej, även det eviga problemet med vad man ska ha för vårjacka lurar bakom hörnet. Sedan jag flyttade till Göteborg har jag lärt mig att en vårjacka här behöver uppfylla vissa kriterier för att klara måttet.

En vårjacka för mig ska gärna:

-vara vatten- och vindtålig
-ha en kapuschong (en huva alltså)
-vara snygg
-inte vara så himla kort att ryggen blottas
-inte kosta flera tusen

Jag vet inte varför det kommer sig, men de som planerar och gör alla dessa jackor till våren brukar verkligen inte ha mig i åtanke. Vilket gör det här projektet med vårjackan ganska svårt, utdraget och i slutänden ofta dyrt. Har surfat runt på nätet lite och hittade några jackor som ser rätt så bra ut på bild.


Den här blev jag lite förtjust i, på bilden, men jag är osäker på om den färgen passar på mig. Denna hittar man på MQ för ungefär tusenlappen.


Denna finns också på MQ och kommer aldrig att fungera för en som jobbar på en skola med smutsiga barn, men den är fin. Minns inte vad den kostar.


På HM:s hemsida hittade jag den här färgklicken. Den har potential på bild, undrar hur den ser ut i verkligheten. Priset ungefär 400 kronor.


Laredoute har en del fina saker, däribland den här jackan tycker jag. Priset var bra också, 300 kronor. Det svåra med att titta på nätet är ju att man inte kan känna på kläderna eller prova dem. Antar att jag får bita i det sura äpplet och ta mig till en riktig affär. Suck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar