tisdag 14 augusti 2012

Huset.

I fredags satte vi spiken i kistan. Husköpet blev klart! Och de där vuxenpoängen man får i samband med att man har bolån, dom rasslade till. Men nu är det vårt och det känns otroligt bra! Vi åkte dit direkt efter att alla papper var påskrivna och inspekterade varje litet hörn. Eller ja, jag inspekterade. Jag hade laddat för att få världens bryt om det var så att de som sålde huset inte hade tagit bort all skit (ursäkta, men det var verkligen bara skräp) och klippt gräset. Eftersom vi har kompisar med hus på gatan bakom vårt hus, har vi ju kört förbi där och spanat ett antal gånger. Gräset har inte klippts och gården har inte tagits om hand om under sommaren kan jag ju säga... Men i torsdags kväll klippte dom det. Det var inte snyggt när vi kom dit, men jag orkade inte lägga energi och elda upp mig över det. Vi löser det själva. Jag var där till 11:15 och tutade sedan iväg till jobbet. Innan jag åkte passade jag på att ta massa bilder, eftersom jag visste att det skulle se annorlunda ut när jag kom tillbaka. Detta är alltså som det såg ut innan allt renoveringsarbete drog igång.
Hej hej, nu ska vi gå in i VÅRT hus!
Bild tagen från gatan. Fönstret till höger tillhör det blivande barnrummet. Sedan har vi garaget och ovanför det vårt lilla uterum (eller pensionärskuvös som vissa väljer att kalla det)
Huset från gatan igen, men här ser man i stället ingången.
Här har jag tagit bild från baksidan (med trädgården i ryggen). Det lilla fönstret är i köket och det lite större är vardagsrum. Och så ingång till uterummet.
En bit av den vildbevuxna trädgården.
Åt andra hållet från där jag står i trädgården på förra bilden.
Hallen när man kommer in i huset. Och vår kompis Therese, ingen utböling som tappat bort sig alltså.
Om man går till höger från hallen kommer man in i köket. Huset byggdes 1947, köket var kvar i original.
Lite mera kök.
Det mindre av de två sovrummen. Här inne kommer vår lilla Skrålla att ha sitt rum inom kort <3 Rummet ligger till vänster, sett från hallen där man kommer in.
Badrummet. Också till vänster från hallen, men innan det lilla sovrummet.
Det större sovrummet, där vi ska sova. Även detta rum ligger till vänster från hallen, men mot långsidan av huset (och därmed också mot uterummet som blir stekhett när solen ligger på...)
Från hallen går man rakt in i detta vardagsrum.
Fortfarande i vardagsrummet, men bilden är tagen åt andra hållet. Här ser man utgången till kuvösen.
Uterummet/kuvösen. O möblerna dom så snällt hade lämnat kvar... Källaren får jag visa en annan gång. Det blir så många bilder. Men nu har ni fått en liten inblick i hur det såg ut "before". Fortsättning följer.

4 kommentarer:

  1. Vad fint det ser ut! Grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer att bli så mycket finare, när allt är precis så som vi vill ha det! :) Tack!

      Radera
  2. Vilket väldans fint hus ni har!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Brus :) Det kommer att bli ännu finare när Henrik & CO har renoverat klart och allt blir precis som vi vill ha det!

      Radera