torsdag 2 augusti 2012

Mammagrupp.

Idag var jag på mammagrupp som ordnades av Barnmorskegruppen (det är där jag går alltså). Tio mammor där alla hade beräknad förlossning med några veckors mellanrum. Det var lite pirrigt att gå dit tyckte jag, men himla kul att träffa andra blivande mammor! Det var en barnmorska som höll i det hela, men hon styrde in oss på lite olika samtalsämnen o efter det så behövdes det inte så mycket för att snacket skulle vara igång :) Det som jag var mest positiv överraskad över var att det inte var så mycket gnäll o tjat som jag trodde att det skulle vara. Det enda dom (tillsammans med mig själv) gnällde över, var alla dessa goda råd om hur man SKA göra och vara osv. andra kommer med. Plus alla dessa skräckhistorier från andras förlossningar eller tiden med en liten bebis... "Ojojoj... Du har verkligen det vääääärsta framför dig. GUUUD så skönt att jag har haft min förlossning och slipper alla bajsblöjor och vakna nätter!" Jomenvisst. Tack för att du delar min glädje över att jag ska få mitt alldeles egna barn. Förhoppningsvis kommer vi att få till ett par träffar till på egen hand, så att man kan byta lite mer tankar och lära känna tjejerna lite mer. Jag är iaf nöjd med mitt val att gå dit! Jag blev dessutom sugen på att testa vattengympa för preggos som vissa av dem pratade om, så nu har jag anmält mig till vattengympa. Börjar om två veckor och går sedan en gång i veckan åtta veckor framöver. Tänk att kunna känna sig lite lätt i kroppen för en gångs skull! Förväntningarna är höga (kanske min onda rygg känner sig lite gladare också, vem vet)

2 kommentarer:

  1. Vad bra att det var roligt med mammagruppen! Jag var också på vattenjumppa när jag var gravid med Ida, och det var jätteskönt. Den här gången har det tyvärr inte blivit av att ta sig dit, men du ska njuta för min del också! Faktiskt skönt att vara i vattnet när man är preggo.

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt att du gillade föräldragruppen! :) visst är d konstigt med att folk säger allt d jobbiga med barn. Glömmer de allt det fantastiska?!? Det är ju helt ljuvligt med barn! Livet får en helt annan mening å allt jobbigt gör man med nöje för att det gör ens lilla barn nöjd! :) Ni har ett riktigt underbart äventyr framför er!

    Kram Elinor

    SvaraRadera