måndag 27 augusti 2012

Trött och husuppdatering.

Det här med graviditet, husrenovering, packning och jobb tär på mina krafter. Jag är så löjligt trött idag, så jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Och då behöver jag ju inte ens delta i renoveringen, den sköter min fantastiska sambo och många andra duktiga typer därtill. Nu har drygt två veckor gått sedan vi fick tillträde till huset och det har hänt så otroligt mycket så ni anar inte. Hade jag orkat hade jag laddat in lite nya bilder, men jag orkar verkligen inte göra det idag. Idag när jag var där en sväng efter jobbet, höll en kille på och slipade golven. Det blir så fint! Jag är alldeles till mig och ifrån mig över hur bra det blir. Det mesta av köket är på plats, diskmaskinen (vi har diskmaskin... det är ju så jag vill gråta av lycka) installeras idag, badrummet är färdigkaklat och en del av inredningen är på plats, sovrummen ska ha fönstersmygar och fotlister sedan är de klara för inflytt! Trädgården har med Henriks föräldrars och min mammas hjälp förvandlats från djungel till en riktig trädgård. Huset har fått ett rejält ansiktslyft på utsidan. Ny färg på både väggar och fönster och huset ser nästan nytt ut. Hur jag någonsin ska kunna tacka alla som hjälpt till (och fortsätter att hjälpa till) och visa den uppskattning jag känner, vet jag inte. Men ni som vet att ni varit där, ni är guld värda och jag är evigt tacksam! Nu svallar känslorna snart över här... Nu vet ni hur landet ligger iaf.

2 kommentarer:

  1. Försök orka med allt packande, jobb, renovering etc. Jag vet att det är tungt även om man inte ens är gravid när man flyttar så kan bara ana hur det känns med en stor mage. Men belöningen är ju inte så långt ifrån :) Har din mamma varit i Göteborg och hjälpt er? Jag skall försöka få upp de sista gardinerna och tömma de sista lådorna till fredagen. Vi har äntligen fått våra 2 extra köksskåp vi beställde, nu borde vi bara boka in en tid när dom skall komma och sätta ihop skåpen. På fredag eller måndag får du ett litet "försök orka" paket från Finlandia!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, jag kämpar på så gott det går! Tack för peppningen :) Det är asigt att packa och flytta, men jag ser så mycket fram emot att vi ska kunna flytta in o sen bilda vår nya lilla familj där, så jag kämpar. Mamma var här några dagar förra veckan och eftersom jag jobbade på dagarna var hon i huset och rustade! Spännande med present :) Jag har en juttu här som ska skickas till Karis också, men du måste ge mig er nya adress :)

      Radera