torsdag 27 september 2012

Ballongen.

Internet är så otroligt långsamt och trögt än så länge, så det är inte roligt att skriva blogginlägg. Bilder tar hundramiljoner år att ladda upp, så oftast ger jag upp efter att ha väntat i evigheters evigheter... Det är inte roligt att göra något alls som har med internet att göra. Blä. Därav min frånvaro. Lilla Skrållan i magen mår bra, hon sparkar och härjar på som vanligt. Så mycket man nu kan härja med den lilla plats som finns kvar där inne. Jag har iaf upptäckt att mina lungor har minimal plats, för det har varit riktigt jobbigt att andas vissa dagar. Idag ska jag till barnmorskan, så vi får väl se om hon ligger som hon ska där inne och att alla mina värden fortsätter vara bra. Känner mig tjock och svullen, tycker att jag börjar se ut som en uppblåst ballong. Dessa vätskefyllda kroppsdelar är högst otrevliga! Idag börjar vecka 37+0. Det ni.

3 kommentarer:

  1. Du har nog inte mycke kvar mera, spännande :)Jag väntar ännu också att jag skall få känna första sparken. Skall bli roligt att se om Skrållan liknar till sin mamma eller pappa. Hur skall ni fira julen i år? Tänker ni vara hemma eller far ni till Åland?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, men man vet ju aldrig. Här i Göteborg "får" man gå 3 veckor över tiden. Som sätter igång en först i vecka 42+6. Herrminget, det betyder att jag kanske har 6 veckor kvar. Ojnevojne... Det funkar int för mig :) Dom uppskattade bebisens vikt till 3100 gram i lördags (vilket iof e normalt), så det lär ju komma ut en riktig klimp :) Vi ska vara hemma hos oss på julen. Det var tänkt att vi sku fara till Åland, men när jag såg framför mig att vi sku åka den långa bilresan med en två månaders bebis fick jag lite kramp. Så jag sa till mamma o pappa att dom får komma hit om dom vill fira jul med oss :) Hur ska ni fira?

      Radera
  2. Kämpa på med ballongkänslan, jag har precis samma på gång här. Tycker jag börjar se så svullen ut i ansiktet också (förutom fötter och händer), undrar ibland vad det är för konstig, svullen typ som tittar på mig från spegeln;). Man känner ju snart inte igen sig mera. Håhhåh, jag är verkligen inte nån skönhet såhär på slutrakan av en graviditet. Vill se ut, och känna mig, som mig själv igen. NU. Kram på dig, ha ett skönt veckoslut!

    SvaraRadera