tisdag 11 september 2012

Förkyld.se

Jag är inte speciellt bra på att vara hemma sjuk. Jag vilar en liten stund och känner hur det börjar krypa i benen och klia i fingrarna. Det här med att precis ha flyttat in i ett hus med massa lådor och annat krafs som står och väntar på en, samtidigt som man har feber, hosta och myror i brallan är ju ingen vidare kombination. Just ja, så var det där med magen också. Den blir ju inte direkt mindre gott folk! Idag har jag vilat (lite), bakat frallor, bakat äppelkaka och gjort potatis- och purjolökssoppa. Nu har jag förfärligt ont i fötterna och ingen energi kvar. Hade gärna packat upp en låda eller två, men jag orkar inte. Kanske måste jag vila lite igen, vad vet jag. Eftersom jag har tv men inga tv-kanaler ska jag se på ett av mina bästa program på datorn. Masterchef Australia. Slår alla andra Masterchef-program med hästlängder!
Igår åkte jag till jobbet i tron om att jag mådde bra. Så var inte fallet, så klockan ett packade jag ihop och tutade hem igen. Slängde mig i soffan och fick plötsligt myssällskap. Han hade det bra när han låg mot kaggen.
Jag som tyckte att jag rullade så jämna fina frallor...
Men goda blev de!

1 kommentar: