torsdag 13 september 2012

Vecka 35+0.

Förkylningen håller i sig hör ni. Jag var hos barnmorskan idag som sa att det oftast är svårare att bli av med en förkylning när man är gravid, hon gissade på att detta håller i sig i minst en om inte två veckor till. Jippi!
Annars var det bra. Barnmorskan kände efter Skrållans huvud o kunde konstatera att hon ligger med huvudet neråt, men att det inte är fixerat ännu. De två inkommande veckorna kommer hon antagligen att börja tränga sig neråt. Barnmorskans ord: "Ja... Det kommer att kännas obehagligt o göra ont." Okäj, då vet jag det. När bm lyssnade på hjärtljuden sa hon att vår lilla tös var arg över att någon varit o grejat med hennes huvud, så hjärtljuden var först en aning för snabba. Men när ilskan lagt sig lugnade hon ner sig, så även hjärtljuden. Undrar vem hon får sitt heta temperament ifrån (host host)?

Jag ska även till doktorn idag. Ska se så att denna förkylning inte för med sig tråkigheter som bihåleinflammation eller lunginflammation. Det var det för nu. Tjing tjong!


2 kommentarer:

  1. Jag vill komma till Göteborg och hälsa på er, allting är så tråkigt här i Finland...suck! Skulle vilja tala med min gravida kusin och hitta på nånting roligt tillsammans :) Sku vilja gå och shoppa babyprylar tillsammans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du e hjärtligt välkommen när du vill! Synd att ni ska till Grekland när Louise ordnar babyshower. Du har ju ett nytt fint hem, int kan de nu vara tråkigt?

      Radera