måndag 3 september 2012

Saker ni kanske inte visste om mig.

Jag ogillar att duscha. Ser det som ett onödigt måste. Jag hatar persilja. HATAR. Jag är livrädd för spindlar. Och hajar (därför jag inte simmar i havet längre... på riktigt). Jag ryser och mår psykiskt dåligt när jag rör vid sammet/velour. Jag kan få tyst på 100 barn som pratar genom att höja rösten och samtidigt stirra iskallt på dem. Eleverna i skolan beskriver mig som bestämd och sträng, men rolig. Jag är fantastiskt duktig på att lära mig nya namn. Jag drömmer på finska ibland. Jag är trött på att vara gravid och är definitivt inte en av dem som tycker det "är fantastiskt och härligt att vara gravid". Jag längtar efter att få träna och börja springa. För er som känner mig vet ni att både träning och springturer knappast hört till mitt normala vokabulär förut. Typ så. Nu ska jag duscha. Så himla typiskt.

4 kommentarer:

  1. Haha, det där med att längta efter att springa och röra på sig känner jag igen! Otroligt, jag som HATAR all form av idrott vanligtvis tittar nu avundsjukt på löpare och joggare som lättare än vinden i sina fina springtights flyger fram på vägarna. Håhhå, man blir sannerligen konstig när man är gravid. Detta MÅSTE ju hänga ihop med ens heffaklumpliknande tillstånd för tillfället, att man själv knappt kommer upp ur soffan när man väl satt ner sig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det måste vara knutet till detta heffaklumpstillstånd. För annars får jag göra en rejäl check up av min hjärna sen. Jag borde egentligen ha skrivit att jag hatar att springa också, men nu längtar jag efter att få röra på mig obehindrat (något så när iaf... kondis har jag ju aldrig haft, haha)

      Radera
  2. Vad drömmer du om när du drömmer på finska? Vad roligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det e hemskt olika, men oftast befinner jag mig i Sverige i drömmarna. Inte i Finland, vilket man kanske sku tro :) Visst e de lustigt? Jag har ingen aning om varför min hjärna spökar så :)

      Radera