onsdag 21 november 2012

Föräldragrupp och babymassage.

Vart dessa dagar och veckor tar vägen har jag ingen aning om. En dag är det söndag och nästa dag är det plötsligt onsdag. Ibland tror jag riktigt på riktigt att jag har missat någon dag, som att jag bara gått runt i ett töcken utan att förstå vad som hänt runt omkring mig.

Vi har iaf mer eller mindre bott på bvc den här veckan. I måndags var vi på den vanliga kontrollen som görs varje vecka. Igår var jag och Maja på en första föräldragruppsträff. Det är väldigt många bebisar födda i oktober som bor här i trakterna. Himla trevligt tycker jag! En av dessa bor bara några hundra meter bort och är född knappt två veckor efter Maja. Tror bestämt att vi ska stifta bekantskap med dem. Idag har vi varit på babymassage som också, surprise surprise, hölls på bvc. Det var väldigt mysigt och Maja uppskattade det såpass att hon somnade direkt efter. Tycker det är roligt att ha något att göra på dagarna, nu när jag känner mig lite mer bekväm i min mammaroll. Inte hela dagarna, det hade jag aldrig orkat, men en liten stund nu och då är inte alls så dumt.

Annars så knallar det på. Maja växer och fortsätter att förändras. Hon förgyller vardagen och får dessa grådassiga novemberdagar att bli klart mycket roligare. November är ju för övrigt den tråkigaste månaden på hela året, det måste ju sägas igen.

Nu ska jag värma vetekudden och försöka lindra min onda rygg. En bit choklad kanske hjälper lite grann också. Tjing tjong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar