måndag 5 november 2012

Helgen som gått.

Jag förstår inte hur alla dessa bloggare med barn hinner med sina bloggar. När vår lilla Maja sover brukar jag passa på att äta, gå på toa, borsta tänderna, byta om... Ja ni vet, allt det där man gjorde på en kvart förut. Det kan ta flera timmar nuförtiden. En lunchlåda som står kvar i mikrovågsugnen är ingen nyhet. Mikrovågsugnen är en god vän. Tänk vad många gånger den fått värma min mat de senaste veckorna. Om och om igen. Lillprutten äter inte lika ofta nu som för ett par veckor sedan. Men de första veckorna då man var nybörjarnovis (nu anser jag mig vara endast novis) då hann jag liksom inte med någonting. Nu när jag är novis hinner jag med lite grann, men blogga, det hinner jag då verkligen inte med. Kanske blir det bättre om ett tag, kanske inte.

I fredags kväll kom mina föräldrar hit för att hälsa på vår lilla skrutt. Körde dem till tåget i förmiddags, så Maja har umgåtts med sina morföräldrar i drygt två dagar. All den uppmärksamhet vår lilla unge fått, den kunde hon leva på i flera år tror jag. Mormor och morfar har inte fått nog av henne. Hon har blivit så väldigt, väldigt bortskämd och ompysslad. Härligt att ett litet barn är så älskat av så många. Det värmer i hjärtat. Vi har haft det väldigt bra iaf. Helgen har varit lugn och fin och fokus har legat på den lilla, lilla varelsen som stulit allas hjärtan. Någon liten promenad, ett besök i mataffären, middag med far- och morföräldrar. En bra helg.

Nu ska jag avnjuta en kopp kaffe och trycka i mig av det godis mina föräldrar hade med sig, medan lilla älsklingen sover. Hejpåer!

1 kommentar:

  1. Ja visst är det guldvärt med dessa mor- och farföräldrar! De kan hinna ge det där lilla extra till barnen när ett syskon snor mycket uppmärksamhet av föräldrarna.

    SvaraRadera