fredag 30 november 2012

Fredag innan första advent.

Jag är hemma alla dagar hela veckan, men sitter ändå här och är glad över att det är fredag idag. Det beror väl mycket på att Henrik kommer att vara ledig hela helgen och att vi kommer att vara samlade som familj. Det är så skönt när vi alla är samlade och vi kan mysa ner oss i soffan här på kvällarna. Tänk att lite mys som familj kan betyda så mycket. Ikväll ska vi äta en god grekisk sallad och jag ska smaka på några munnar vitt vin. Ett år utan alkohol lär ju ha satt sina spår, så jag ska bara smaka. Risken för att jag ska må riktigt, riktigt dålig dagen efter är stor. Jag kan alltså bli sängliggande av att dricka ett glas vin ibland, hopplöst vidrigt. Men jag är sugen på att smaka lite, så nu blir det så.

I morse när jag och den andra lilla sjusovaren gick upp ur sängen och drog upp persiennerna strålade solen. Vilken energikick de där små strålarna ger en. Vi åt frukost och gav oss ut i det härliga vädret. Sol, ett par minusgrader (ingen snö ännu, tyvärr) och nästan ingen vind. Perfekt. En timmes promenad gjorde oss gott och nu sover Maja så gott i vagnen i uterummet. Jag passar på att äta, dricka kaffe och (åter igen) unna mig lite choklad till kaffet.

Trevlig fredag på er!

Dagens cooling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar