torsdag 22 november 2012

Kattskrälle

Elvis har inte fått lika mycket uppmärksamhet sedan Maja kom. Han gillar henne inte och är rädd för henne. Kan inte för allt i världen förstå vad det är för en liten typ som ligger och sprattlar och får så mycket av mammans tid. Han kan på sin höjd gå fram och nosa lite snabbt på henne (under förutsättning att jag är i närheten, annars vågar han inte), men försvinner sedan snabbt. I soffan lägger han sig så långt ifrån Maja han kan komma (typiskt att vi numera har en mindre soffa än den vi hade i lägenheten). På nätterna lyfter vi ut Elvis, vilket han tycker är urbota dumt. VARFÖR får inte JAG vara med? Jag har haft så väldigt dåligt samvete...

Men så har vi stunderna då han plötsligt lever mycket farligt. I förmiddags hörde jag en jädra smäll från Majas rum. När jag småspringer dit ser jag att en av mina blommor ligger på golvet tillsammans med krukan den var i förut. Elvis som satt på fönsterbrädan där blomman brukade stå hukade sig, skrek till en gång och smet mellan benen på mig när han såg minen i mitt ansikte. Kattfanskap! Han sprang ut i hallen i tron om att han skulle komma undan, men icke. Den här mamman sprang minsann efter med vattensprutan i högsta hugg! När han missköter sig får han en omgång med den ser ni. Livets hårda skola. Han lär sig aldrig för övrigt. Gör massa hyss som resulterar i vattensprut.

                                      Rester från en orkidé
                                      "Jag har legat här hela tiden, jag lovar. Vadå blöt i pälsen?!"
                                               "Ska bara prata lite med fåglarna. Har inte tid med dig"

4 kommentarer:

  1. Åh! Sånt där kan driva en till vansinne när hund/katt gör sånt! Vårt åbäke till hund käkade upp min lunchlåda för ett tag sen. Jävlar vad arg jag blev. Ställde mig å började lipa på morgonen (dessa hormoner....) för att jag inte hade ngn lunch!

    Hur har du det nu i december? Jag går på föräldraledigt nästa vecka, så hojta till om du vill ha ett litet besök (jag kommer antagligen dö av tristess innan bebis har kommit). Dock behöver jag nog ha med mig min lilla tjej, men det kanske är ok så länge hon e frisk :)

    Nu ska jag jobba vidare, arbetsmoralen är sådär... obefintlig just nu. ;)

    kram!

    Elinor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag blir fullständigt galen på honom vissa dagar! Haha, jag förstår precis att du grät för att du inte hade någon lunch. Det där med mat är ju heligt. Jag var ju konstant hungrig när jag var gravid... Herre du milde.

      Jag och Eveline pratade om att ses nästa vecka, vi kanske skulle ses allihop? Matilda är självfallet välkommen! Vi har ju inte så jättemycket roliga leksaker ännu, men en hel massa duplo som underhållit ett par andra barn medan deras föräldrar varit här :) Ska kolla kalendern, men jag tror att måndag eller fredag skulle kunna fungera. Hur ser det ut för dig?

      När är du beräknad?

      Kram

      Radera
  2. Åh kom på att jag kan kommentera på jobbet juh (går inte att kommentera här via Paddan! :D Är så van att göra allt via iPaden nu, jag kan till och med blogga via den!!

    Nästa vecka hade vart jättetrevligt att ses! På måndag är jag tyvärr uppbokad med MVC-besök och fika hos min syster. Men på fredagen är nog lugn, beroende på lite när ni tänkt.

    Jag är beräknad till 16 januari, så det är ju ett tag kvar. Skulle egentligen ha jobbat till 21/12 men olika omständigheter gör att jag väljer att gå tidigare.

    Hör av dig om nästa vecka, har du mitt mobilnr?

    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix, jag har inte ditt nummer. Skicka det gärna som meddelande på fb, så hör jag av mig angående nästa vecka! Ha det gott!

      Kram

      Radera