söndag 23 oktober 2011

En helg i födelsedagens tecken.

Vilken bra helg jag har haft. I fredags började dagen med present och gratulationer från min älskade. Hela dagen blev jag överöst av grattisar och sånger från söta elever. På kvällen blev jag bjuden på mat och var uppassad hela tiden.

Igår sov vi länge, åt frukost, åkte och handlade och kom hem och förberedde kalaset. Jag bakade ju bullar i veckan, dom åkte fram. Just ja, i fredags bakade jag både kolakakor och knäckflarn, dem dukade jag också upp. Sedan gjorde jag en födelsedagstårta med hallon och chokladmousse, toppad med lite grädde, färska hallon och blåbär. Smakade aldrig på den själv, men mina underbara gäster lovade mig att den var god. Det bjöds alltså aldrig på någon saft, men både kaffe och kaka. Jag blev åter igen bortskämd med härliga vänner och fantastiska presenter. Jösses... Fylla 27 och få så mycket presenter. Ska ta lite bilder någon dag så ni får se, jag är imponerad över hur bra dom hade passat in alla gåvor. Det var allt från reflexband och mössa till flytväst, stekpanna och Iittala-grejer.

Idag sov jag länge, gick upp och avnjöt en lång frukost. Sedan åkte vi till de blivande svärföräldrarna och fikade lite samt planerade vilka utflykter vi ska göra då vi åker på kryssningen. Jag bestämde mig bland annat för att simma med delfiner när vi är på grand cayman. Längtar så sjukt mycket efter denna resa så ni anar inte!

Nu ska jag inta soffläge och glo på film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar