fredag 14 oktober 2011

Helgen är här. Och kylan...

Jag vet inte vad ni känner, men jag njuter av att mitt schema de närmaste dagarna består av två lediga dagar. Helg, veckoslut, minisemester, kalla det vad ni vill, men jag älskart. Eftersom jag hade feber i dagarna tre i början av veckan ska jag ta det oerhört lugnt och inte reta upp min kropp med ansträngning av något slag. Skööhööönt.

Ikväll ska vi äta färska räkor, dricka lite vin och slötitta på tv. Ska försöka se på Idol lite grann, men det är inte säkert att det kommer att fungera. Får väl muta herrn med lite fotmassage, det brukar fungera.

För övrigt så mötte jag årets första minusgrader på termometern när jag gick upp vid 6 i morse. Fällde en teatralisk tår när jag insåg att det bara kommer att bli kallare och kallare samt mörkare och mörkare de inkommande månaderna. Jag som fryser bara av att tänka på minusgrader. När jag rastvaktade idag (jaa, jag är rastvakt, typ hela tiden känns det som...) gick jag runt med pannband, halsduk, vantar och min varma höstjacka och såg muppig ut. Jag bara fnyste åt barnen som tittade långt, jag var ju varm iaf.

Trevlig fredagskväll hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar