tisdag 8 november 2011

Vad är det som går och går men aldrig kommer fram?

Nu ska ni få höra. Den senaste veckan har jag varit ute och promenerat alla dagar. Och då snackar vi inte någon lugn och behaglig söndagspromenad, nej nej, vi snackar svettigt, jobbigt, tungt. Jag har tröttnat på mitt eget gnäll om att kläderna sitter illa, om att låren är tjocka, armarna tjocka... Hela min hjärna har blivit tjock av mitt eget psykande, så himla stört. Jag är medveten om det själv, men jag kan inte stänga av min hjärna, dess värre. Så nu ska jag ta tag i det här. Jag ska gå och gå och gå och gå lite till. Jag ska gå tills jag känner att kläderna sitter som dom ska igen, tills jag känner mig piggare, tills jag inte blir ledsen då jag ser mig själv i spegeln. Jag vet att jag inte är sjukligt fet och inte sjukligt överviktig heller, men alla ni som någon gång känt att ni inte är bekväma i er kropp, ni vet vad jag menar. Det handlar om mig. Jag kommer inte att banta, för det funkar inte. Men jag kommer att röra på mig mer än en gång i månaden. För att starta igång det hela följer jag ett program där målet är "Walk to run". Jag är peppad och H hjälper mig genom att peppa ännu mer. Nu jävlar!

Svaret på gåtan är för övrigt: Danne.

2 kommentarer:

  1. Äsch Danne, jag är helt säker på att du verkligen inte har behov av att gå ner i vikt! Men jag förstår hur du känner och hur jobbigt det är att ta sig iväg på promenad. Försök se på promenerandet just så som du redan skrev: att bli piggare, få frisk luft, få röra på benen lite. Inte tänka så mycket på allt det där andra. Om man inte är överviktig BEHÖVER man inte gå ner i vikt, så är det bara. Men frisk luft och lite motion skadar ingen... Krafter i mörkret! Och kom ihåg att du är fin som du är:).

    SvaraRadera
  2. Nää jag vet att jag inte behöver gå ner i vikt, men det skadar som sagt inte att röra på sig. Och det gör ju ingenting om kläderna man har i skåpet slutar strama så mycket och sitter som dom ska i stället :) Men jag har märkt att även om det är jobbigt att ibland komma iväg så e det ju skönt när man väl e ute! Idag ska jag iaf vila lite, har gått 7 dagar på raken o mina ben skriker efter lite vila :) Tack Hamsi, dina ord värmer.

    SvaraRadera