onsdag 17 oktober 2012

Alltså, jag lever. VI lever. Mamman, pappan och dottern. Men varje gång jag ska ge mig på att skriva om allt som ledde fram till att vår lilla dotter föddes, kommer något i vägen. Konstigt det där, hur livet plötsligt tar en sådan helomvändning. Så fort jag fick den här lilla, fantastiska personen på mitt bröst, kände jag hur jag aldrig kommer att låta något hemskt hända henne och hur hela min kropp bubblade över av villkorslös kärlek.

Vi har det bra och trivs väldigt bra här hemma som nybliven, liten familj. Maja, är en snäll liten krabat som hittills är väldigt nöjd så länge hon är mätt. Hon sover, äter och bajsar. De korta stunder hon är vaken är hon pigg och alert, ligger gärna och tittar på våra spotlights i taket och lyssnar på sin babbliga mamma som inte kan få nog av henne. Eller när hon får gå runt med sin pappa i huset och han berättar vad dom ser. Jag tycker att hon förändras från dag till dag och är förundrar över att det imorgon redan har gått en vecka. Var det inte typ igår vi kom hem från BB?

Jag har som sagt påbörjat världens inlägg om förlossning och så, men det kommer så snart jag kan ta mig tid att skriva färdigt det. Kortfattat: Förlossningen gick bra, Maja mår prima, föräldrarna är något tröttare än innan och Elvis är väldigt skeptiskt till denna lilla tös.

Maja föddes den 11 oktober 2012, klockan 10:38. Hon vägde präktiga 3650 gram och var 50 cm lång. Och alldeles, alldeles perfekt (nej nej, jag säger inte så endast för att hon är vår dotter...)!

                                                          Maja 5 timmar gammal.
                                                         Maja 5 dagar gammal.

4 kommentarer:

  1. Oj hjälp vad hon är söt!! Grattis ännu!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Lotte! Ja, vi tycker också att hon är väldigt söt ;) Kram

      Radera
  2. Åh ett sånt litet troll!! Grattis! Nu längtar jag ännu mer! Vi får ses en dag (om några månader när du har ork) å ta en fika! Stort grattis igen! Ska bli kul å läsa om hur förlossningen gick!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hon är vårt lilla gulltroll! Tack :) Jag förstår att du längtar. Jag längtade också så himla mycket, men på slutet längtade jag nästan mest efter att slippa vara gravid... Förstod inte hur mycket man kunde längta efter den lilla fantastiska personen som sedan kom till oss! Självklart ska vi ses och fika så snart vi känner oss lite bekväma. Kramar!

      Radera