fredag 5 oktober 2012

Fredag idag.

Hej hej i stugorna! Jag har bara vaknat två gånger i natt och känner mig inte alls lika trött som jag har gjort de senaste dagarna. Nätterna är inte roliga nu, förstår inte varför man inte ska få sova på natten och bli utvilad när man vet att inom snar framtid kommer man ändå inte att få någon fantastisk nattsömn. Möh. Något som är klart mycket trevligare är att jag trotsade min onda rygg (ja, det kanske slinker inte lite gnäll här och var, men nu får ni leva med det) igår och bakade kanelbullar. Kanelbullens dag till ära. Och det bästa, kom jag på nu, är att jag ju kan äta en bulle till morgonkaffet. Jippi!
Det doftade himmelskt när dessa gräddades igår. Mums.
Det regnade väldigt mycket i natt, igen. Men när vi stod i uterummet och spanade alldeles nyss, så ser det ut som att solen försöker kämpa sig igenom. Heja solen, kom igen!
En fluffig typ. Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. jojo, visst är det kul det där med att inte sova om nätterna..iden är väl att man skall förbereda sig fr det oxå, att börja vakna med babyn sen.
    nåja, frdelen är ju att man nu ännu kan sova bort dagen sen, eller fr min del kunde i förra graviditeten.. :)
    men samma tanke hade jag om förvärkarna (eller vad det heter), och har nu igen..varfr skall man måsta på förhand få känna av hur värkar känns när man ändå sen får känna av dom alldeles tillräkligt när stunden är inne..

    SvaraRadera
  2. Oj guuud vad det låter gott med kanelbullar! Skulle så ha lust att baka själv också. Problemet är bara det att om jag bakar sådana betyder det att jag inte äter bara en eller två och är nöjd sen, utan nehej, halva satsen kommer nog att försvinna i min mage. Och det är ju inte bra, har samlat kilon på mig så det räcker för den här graviditeten (har känslan av att jag går upp i vikt bara av att ens tänka på kanelbullar för tillfället, fattar inte vad det händer med min kropp när jag är gravid). Så kanske jag håller mig till att baka mina semlor istället, bah. Eller så struntar jag i allt vad graviditetskilon heter och bakar bullar och njuter - man måste ju få unna sig NÅGOT, som om det inte vore tillräckligt otrevligt att vara höggravid anyway.

    Kämpa på med de dåliga nätterna! I feel you, det suger att vakna gång på gång för ingen vettig orsak alls.

    SvaraRadera