tisdag 2 oktober 2012

Babyshower.

I lördags blev jag så himla bortskämd. Min fantastiska vän L hade ordnat och bjudit in till babyshower! Jag visste om att det skulle bli babyshower, L ville att jag skulle få bjuda in de tjejer jag själv ville ha på min fest. Men jag hade däremot ingen aning om att hon hade lagt ner så mycket tid och energi på att göra det så fint som det var. Jag blir fortfarande alldeles rörd när jag tänker på det. Inte nog med att L hade fixat så fint, alla som kom hade med sig MASSA fina presenter till vår lilla Skrålla och till mig. Jag har inte fotograferat presenterna, men jag ska visa er några bilder jag tog innan de andra tjejerna kom.
Bordet var så tjusigt dukat. I taket ser ni en glimt på flaggorna/vimplarna L hade sytt och sedan gjort en girlang i minimodell som låg på bordet. Hon är ju inte klok. Flaggspelet är såå himla fint och jag fick med det i present, så det ska upp i barnrummet!
I köket stod det massa godsaker uppdukade. Citronmarängpaj, cupcakes och små sega maränger. Rosa bubbel och sedan te till vår fina bjudning. På den här bilden ser ni även den magnifika blöjtårtan som L hade "knåpat" ihop! Ska visa en bättre bild.
Hur fin? Jag beundrade den i flera minuter, så himla tjusig är den. Det är 84 blöjor i den. De små gröna "blommorna" är små tvättlappar. L hade inte hittat sådana hon ville ha i affären, så dem har hon klippt och sytt om från större handdukar. Jo men visst. Tänk er den dagen jag ska få ordna en babyshower åt henne, vilken katastrof det kommer bli. Jag kan ju inte sy... Och jag är inte så pysslig.
Hon hade även fixat en liten quiz, där man skulle matcha ihop kändismammor och deras döttrar. Jag tog kort på facit. Inte för att jag hade behövt... Host host... Jag vann :) Vi hade även en tävling där tjejerna skulle gissa omfånget runt min mage där den är som störst. En rulle med presentsnöre gick runt och alla fick klippa en snutt som de trodde motsvarade mitt magmått :) Jag fick göra det själv också... Jag vann inte denna lek. Tror visst att jag är mycket större än vad jag är. Det var iaf en väldigt lyckad babyshower och jag hade så himla trevligt! L som ordnade allt själv ska ha världens eloge och världens största tack! Och alla ni fina som kom och förgyllde min dag, tusen tack, ni är bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar