torsdag 26 april 2012

"En konstig fråga"

Igår på jobbet kom min kollega fram till mig och undrade om jag kunde prata med en av tjejerna. Han hade fått en fråga som han kände att han inte kunde svara på, som den här tjejen hade ställt honom. Tjejen i fråga går i fyran, så jag tänkte att det kanske är något som känns lite pinsamt eller jobbigt. Jag gick runt och letade och hittade till slut henne ute i korridoren, där hon stod med sin kompis. Jag skulle precis öppna munnen och fråga henne om det är något hon funderar över, när hon tog till orda. "Du, Danne, jag har en lite konstig fråga... tystnad... ska du ha barn?". Haha. Där stod jag och funderade på vad jag ska svara om det handlar om kärlek eller känslor eller kanske mens. Eftersom det inte är någon hemlighet svarade jag som det är. Det tyckte hon var väldigt roligt. Hon hade berättat om sina misstankar för två av de andra på fritids. Jag tror att barnen kommer att ställa fler frågor inom kort.

3 kommentarer:

  1. Haha, barn är roliga! När jag var gravid med Ida hände samma också till mig; främst 10-åriga flickor verkade vara hemskt intresserade av den växande magen och var både fascinerade och lite fnissiga över det faktum att jag var gravid. Spännande saker det här, så är det bara:).

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt att barn är så ärliga och modiga och vågar frågs rakt ut! Och grattis åt er från mig också!

    SvaraRadera
  3. Vad gulligt :) Här på jobbet får jag kommentarer som att "jaa, du har väl inte många dagar kvar till mammaledigheten mera" och jag är INTE gravid. Blir så rabiat på såna kunder som inte alls kan tänka före dom öppnar munnen.
    Kallar barnen dig till Danne där i swelandia? Fast det lixom är ett "pojknamn".

    SvaraRadera