söndag 22 april 2012

Ut med det gamla, in med det nya.

Nu är det gjort. Mer än hälften åkte ut. Det mesta har jag bara lagt undan, men en del kläder som jag aldrig använt ska jag sälja. Det blev en hög som ska till landet och en hög som jag ska skänka bort till bättre behövande. Det var inte roligt, men jag knappt med ord förklara hur skönt det är att äntligen ha gjort det. Första gången ever har jag en hel hylla tom i garderoben och en hel låda tom i byrån. Jag kanske är lite tidigt ute, men jag har gjort plats för att kunna fylla hyllan och lådan med både mammakläder och yttepyttesmå bebiskläder. Den här eviga tröttheten som har förföljt mig de senaste månaderna beror i mångt och mycket på att det i min mage växer ett litet, litet pyre. Vi är glada och längtar till oktober då det är tänkt att den lilla ska komma! Är i skrivande stund i vecka 15+1. Nu vet ni varför det snart kommer dyka upp en del magar och små kläder och annat sånt :)

7 kommentarer:

  1. Jee Jee, får se din växande mage efter 2 mån :)

    SvaraRadera
  2. Grattis i mängder Danne! Ska föja med din blogg med spänning nu ;)

    SvaraRadera
  3. Jag gjorde motsvarande rensning i garderoben häromdagen jag också. Ut med sånt som jag inte kommer att använda de kommande 6 månaderna, och sånt som jag inte kommer att vilja använda sen efter graviditeten heller. Erfarenheten säger mig att man inte vill använda gamla kläder efter att bebisen är född, man vill köpa nya, fina kläder. Sååå skönt att röja undan. Och nu har mammakläderna hittat tillbaka till skåpet också, efter en paus på ca ett år:).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan tänka mig att man vill ha nya kläder sen. Men det kändes ju så himla dumt att bara göra sig av med allt... Kanske det känns bättre att göra det sen när jag inser att jag aldrig kommer att komma i dom kläderna mera :D Härligt att dina mammakläder har fått hitta tillbaka, nu kan vi vara barbapapas tillsammans :D

      Radera