tisdag 3 april 2012

En väldigt lång lista.

1. Hur gammal är du om fem år? 32. 2. Vem var den sista du träffade? Mina kollegor på jobbet. 3. Hur lång är du? 168,5 cm avrundat till 169 cm. 4. Vilken var den senaste film du sett? Hmm… Jag vet inte när jag sist skulle ha sett en hel film. Men det måste nog vara Hitta Nemo. 5. Vem ringde du senast? Min fästman. 6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Till Sofia: ”Nix. Men ska kolla med en gång! Bara bastu gör ju det hela intressant :)” 7. Var är dagens planer? Var dom är? Dom ligger nog i sopkorgen… Jag hade tänkt städa garderoben, men jag åt choklad i stället. 8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms. 9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta. 10. När såg du senast din mamma? Live såg jag henne i februari, på webcamen igår. 11. Vilken ögonfärg har du? Blå. 12. När vaknade du idag? 06:20 första gången. 09:40 nästa gång (sov bara två-tre timmar i natt) 13. Har du någon gång hittat en katt? Ja. Men inte behållit den. 14. Vilken är din favoritplats? Hemma. 15. Vilken plats föredrar du minst? Allmänna toaletter. 16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Jag kommer att vara i Göteborg, eller iaf i närheten. Förhoppningsvis har vi hittat ett hus och bildat familj också. Jag hoppas att jag jobbar som specialpedagog. 17. Vad skrämde dig som barn? Mörkret. Spindlar. Mina bröder som lurade bakom hörn o förkortade mitt liv med flera år. 18. Vem fick dig att skratta senast? Jannike. 19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja, fast samtidigt så kan man ju köpa sådana än idag om man vill. 20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar. 21. Sover du med eller utan kläder på dig? Helst utan. 22. Hur många kuddar har du i sängen? En. 23. Hur många landskap har du bott i? Ett? Men jag har bott i tre olika länder. 24. Har du någon gång spytt på fyllan? Hah, ja. 25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor. 26. Är du social? Ibland. Men jag älskar att vara ensam o osocial ibland. 27. Vilken är din favoritglass? Oj. Valios blåbärsglass som inte finns längre. Annars lakritsglass. 28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa hus för det mesta. Men jag skulle nog vilja göra nån fin resa också. 29. Tycker du om Kinamat? Japp. 30. Tycker du om kaffe? Absolut, med mjölk. 31. Vad dricker du till frukost? Inte så mycket. Lite juice ibland, kaffe ibland, vatten ibland. 32. Sover du på någon särskild sida? Jag ligger helst närmast väggen och på min vänstra sida. 33. Kan du spela poker? Ja. 34. Tycker du om att mysa? Jadå. 35. Är du en beroendemänniska? Jag vill säga nej, men jag tror att det e ja. 36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Yes, flera stycken. 37. Vill du ha barn? Jag vill väldigt gärna ha barn. 38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Kan fortfarande lite finska och kan förstå lite tyska. 39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej, faktiskt inte. Trots mitt klumpiga förflutna. 40. Föredrar du havet eller en pool? Pool. Varför? Det finns inga hajar i poolen. 41. Vad spenderar du helst pengar på? Mig själv. Och Henrik förstås. 42. Äger du dyra smycken? Det beror på vad man menar med dyrt. Men ja, jag anser mig själv äga några dyra smycken. 44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Påskmust. 45. Vem är den roligaste människan du känner? 46. Välj ett ärr på din kropp? Jag har ett på mitt knä som blir lila när det e i vatten. Limmet dom använde var lila o har gett mig en specialeffekt. 47. Vad har du för ringsignal? Ingen aning vad det e för ljud. Något irriterande plingplong. 48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Nja, mamma kanske har kvar något. Men det e inte säkert. Det har varit många barn i vår släkt. 49. Flirtar du mycket? Ibland, men mest på skoj. Gjorde det mest på fyllan när jag var singel. 50. Vart togs din profilbild för din blogg? Vet int riktigt vilken jag har, men om det e den jag tror så e det precis utanför vårt hus. 51. Kan du byta olja på bilen? Nä. 52. Har du fått fortkörningsböter? Icke. 53. Vilken var den senaste bok du läste? Nån deckare där Harry Bosch e huvudkaraktär. 54. Läser du dagstidningen? På helgerna. På vardagar hinner jag inte ens se den. Henrik brukar ta med den till jobbet när han går. 55. Prenumererar du på någon veckotidning? Ingen veckotidning, men några gånger om året-tidning, Elle mat och vin. 56. Dansar du i bilen? När jag e ensam i bilen, ja. 57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Rix FM. 58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Det var nog nån minnesanteckning på jobbet. Måste skriva ner viktiga saker, annars försvinner det. 59. När var du i kyrkan senast? Jag kommer inte ihåg? För två år sen på julafton kanske. Vi ska på dop om ett par veckor, då ska jag till en kyrka. 60. Vilka personer utmanar du? Ingen speciell, men jag hoppas att alla mina miljoner läsare gör denna. Haha, funny girl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar