torsdag 19 januari 2012

Fiskbullarna.

Jag tog en titt på dagens matsedel (på jobbet alltså, hemma har vi inte infört detta) och såg "Fiskbullar i currysås" under torsdag den 19 januari. Skolmat i all ära, jag äter det mesta, men jag kan inte äta fiskbullarna. Jag har lärt mig att man inte ska säga att mat är äcklig, men nu säger jag det ändå. Skolans fiskbullar är så inihelvete äckliga. Det känns allvarligt talat som att äta stora slemklumpar. Tänk er en grådassig, slemmig, fiskluktande klump. Ta nu den här klumpen och försök tugga på den... Blörgh, det vänder sig i magen på mig bara att tänka på det. Tvi vale! Snälla kökspersonalen, ge oss ett alternativ till fiskbullar om ni nu ska envisas med att ha dem kvar på menyn.

Jag vägrade gå till matsalen idag, så jag gick hem i stället. Henrik gjorde väldigt god chili con carne igår, som idag känns näst intill magisk. Herregud så gott!

Nu ska jag dricka en kopp kaffe också innan jag går tillbaka.

Dagens bästa: Att vi bor så nära skolan att jag kan gå hem och äta när det är fiskbullar på menyn. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar