torsdag 12 januari 2012

Fotobok.

För ett tag sedan läste jag på Jessicas blogg att hon har beställt en fotobok med bilder från det gångna året. Och blev inspirerad! Så nu har jag beställt en jag med. Bilder från året som har gått, 2011 alltså. Nuförtiden har man ju bara bilderna på datorn, så det kan väl vara roligt att ha en sammanfattning i bokform? Jopp. Tack för idén Jessica! Två kvällar satt jag här framför datorn och pustade och stånkade. Det är ju inte helt lätt att försöka välja ut de bästa bilderna som dessutom sammanfattar året som har gått på ett bra sätt. Men jag lyckades och känner mig nöjd med resultatet (som det såg ut på datorn iaf, få se hur det blir i verkligheten). Nu väntar jag spänt på att boken ska komma med posten!

Jag laddade ner ett program på den här sidan (googlade "fotobok" och valde den första länken) och det var smidigt när jag väl kom underfund med hur allt fungerade.

Undrar om boken kommer redan idag?

4 kommentarer:

  1. Ja, eller hur? :)

    Det där med fotobok för ett helt âr är verkligen en bra idé!

    SvaraRadera
  2. Jag alltså det är ju sjukt tidskrävande att göra fotoböcker; inget man gör sådär bara på en kväll när man ska välja och vraka bland alla tusen foton och sen försöka få dem att passa in i fotoboken med programmet man använder... Men länge tar det ju att limma vanliga foton i mappar också, och dessutom tar fotoböckerna som sagt mindre utrymme än stora mappar. Så en helt bra idé, jo!

    SvaraRadera
  3. Det värsta var att när jag ansåg mig vara klar med min fotobok, då försvann hela skiten. Satanshelvetesjävlar vad irriterad jag blev... Flera timmars jobb som försvann. Tur att man har lagt ner så mycket tid på att gå igenom bilderna, så jag hade ju tack o lov ganska bra koll på vilka bilder jag ville ha :)

    SvaraRadera
  4. jag använder www.solentro.se, man behöver inte ladda ner nåt program och allt sparas hela tiden och finns kvar så länge man vill... väldigt smidigt eftersom jag loggar in ungefär en gång i månaden och lägger upp bilder och skriver lite, när det blivit en 100 sidor eller så så beställer jag en bok..eller två... ;)

    lycka till med era fotoböcker! /h

    SvaraRadera