onsdag 25 januari 2012

Morgonrutiner.

Tänk att det aldrig känns roligt när klockan börjar tjuta på morgonen... Jag är ju inte riktigt typen som vänder på mig och trycker av alarmet med ett litet leende på läpparna, för att sedan sätta mig upp i sängen och sträcka på mig sådär som katter gör och skutta lite nätt ur sängen. Nej nej. Jag gnyr och gnäller och gör allt för att komma åt det där förbaskade ljudet och trycker sedan på "snooze". När klockan ringer nästa gång trycker jag på "snooz" igen. Och igen. Såhär håller jag på tills jag ser att klockan är så mycket att jag måste gå upp, annars hinner jag inte dricka något kaffe innan jag ska till jobbet. Suck. Samma visa varje morgon. Men idag kände jag ändå att det är rätt så skönt att det redan börjar bli ljusare på morgnarna. Det går åt rätt håll. Snart är våren här!

1 kommentar:

  1. Usch, ja. Sådär håller jag också på varje morgon ;-). Fin blogg du har, förresten.

    SvaraRadera