måndag 21 maj 2012

19+1 blev 18+4.

Barnmorskebesöket var så himla roligt. Det är helt fantastiskt att kunna se vår lilla bebis på en skärm. Den här lilla krabaten mår alldeles utmärkt och verkar vara lika morgontrött som sin mamma (många gäspar). Kanske kan jag få lååånga, sköna sovmorgnar framöver då? (hehe, jag vet... dream on) Bebisen grejade med händerna och visade hur vig man kan vara genom olika akrobatkonster. Moderkakan sitter tydligen längst fram, så barnmorskan sa att det är därför jag inte känner några tydliga sparkar ännu. Bf blev nu en sista gång ändrat till den 18 oktober, så jag fick backa lite grann. Vecka 18+4 som gäller nu! Undrar ni över könet? :) Jag hade fel. Det är en liten flicka som busar runt där inne. Vi ska få en dotter <3

10 kommentarer:

  1. Oj, en liten tös! Grattis!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :D Jag som var så säker på att det var en pojke :)

      Radera
  2. Grattis till tösen :) småtjejer är nog helt underbara...

    SvaraRadera
  3. Åhhhh grattis!!!!

    Vad roligt! Var det inte det som det där kinesiska grejset sa?

    En liten tjej vad roligt! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var precis den kinesiska kalendern sa :D Tack!

      Radera
  4. Vad underbart! Grattis grattis! :)

    SvaraRadera
  5. I Finland ändrar dom bf först då de kastar med en vecka (eller var det fem dagar) i annat fall går man enligt det ursprungliga bf. Det är ju trots allt osannoligt att den lilla kommer just på den beräknade dagen.

    SvaraRadera
  6. Vad härligt att höra att allt var fint på ultrat! Och en flicka, ljuvligt! H. Utloggad hamsi

    SvaraRadera