fredag 25 maj 2012

Röd är också en färg.

Jag har varit utomhus hela dagen. Närmare bestämt från klockan åtta på morgonen till klockan halv nio på kvällen. Solen har gassat hela dagen. Heeela heeeeeela dagen. Det första jag gjorde i morse innan jag lämnade hemmet klockan sju, var att smörja in mig med solkräm. Har fyllt på under dagen. När jag nu kommer hem och tittar mig i spegeln och tar av mig mitt gröna linne, så ser det ut som att jag har ett vitt linne på en röd kropp. Bajskorv. Brännan lägger sig efter ett par dagar, men hur tusan gör man när man vill ha något mjukt klädesplagg som sitter löst och luftigt runt de brända axlarna och varje plagg man tar fram sitter som ett korvskinn som visar fem centimeter av magen? Jag säger det igen. Bajskorv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar