onsdag 30 maj 2012

30 maj, en onsdag.

Idag är första dagen då jag har lite ont i min mage. Inte hela magen, utan på ett specifikt ställe precis under revbenen på vänster sida. Det området som gör ont är även stenhårt. Jag har ingen aning om vad det kan vara, men jag hoppas och tror att det inte är något att oroa sig för? Vår lilla Skrålla kanske tumlar runt där inne och har placerat sig så det trycker/klämmer/känns som om jag har håll. Någon av er som varit preggers där ute som kan upplysa mig i min okunskap om vad det är jag känner? Det gör liksom ont, fast ändå inte. Känns lite olustigt. I övrigt så rullar det på i vanlig ordning. Jag har varit lite trött och seg de senaste dagarna, men det hör ju till. Igår var jag på mitt allra bästa humör rent allmänt, var som en pigg, liten solstråle hela dagen (på motsatsspråket...). Henrik tyckte det var en fröjd att umgås med mig! Heh. Imorgon går vi in i vecka 20+0, shit pommes frites (uttala gärna som det skrivs, blir så väldigt mycket roligare då! Eller hur, lilla kusin vitamin?). En kopp kaffe innan jg ska hålla i terminens sista elevens val! Tjing tjong

5 kommentarer:

  1. Lilla kusin vitamin30 maj 2012 kl. 13:21

    Vad roligt att du tänker på mig när du skriver din blogg eller t.ex beställer franskisar som det heter på ren svenska :)Hur skall en finlandssvesk som första gången i sitt liv är i sverige och vill ha franskisar veta att pommes friteees inte uttalas riktigt så som det skrivs (som tur hände det inte i vuxen ålder). Hoppas allting är bra med skrållan och dig, men det är det säkert. Jag kan tänka mig att det kan vara helt vanligt att magen känns lustig och sjuk men inte ändå sjuk nu och då. Men man blir ju säkert orolig av minsta lilla konstiga sak när man inte förr upplevt något sådant.

    Vitsi så tiden går fort, du kommer ju typ att vara i vecka 22+2 (om jag räknar rätt) när vi träffas. Det är ju inte alls länge tills dess mera. Det är synd att ni inte bor närmare, skulle vara kiva att träffas lite oftare. Men det finns ju nog länder som är längre bort än sverige så måst vara nöjd att du inte på typ i nepal. Ha det bäst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker alltid på dig om jag nu skulle få för mig att använda det uttrycket :) Allt e säkert bra med Skrållan, men hon bråkar hemskt med mig idag. Fick jätteont i magen för nån timme sen, så ont att jag ringde till barnmorskan (som satt i samtal, o lovade ringa tillbaka... de har hon int gjort ännu). Nu känns det bättre igen, så när som de där området där det trycker och ömmar. Säkert ingenting farligare än en sammandragning.

      Visst går tiden fort! Jag kommer att vara i vecka 22+1 den dagen ni kommer hit, så du hade nästan rätt :) Snart kommer ni!

      Radera
  2. Ja men så hade jag med!! Då hade matilda tryckt upp fötterna eller huvudet alldeles under revbenet! Var SKIT obehagligt. Då brukade jag putta lite där det var hårt så flyttade hon sig. :)

    /elinor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helskumt. Det lilla området e så himla ömt nu... Fick (vad jag tror iaf, barnmorskan har inte ringt tillbaka ännu) världens sammandragning förut. Har haft det ett par gånger förut, men inte så att det har gjort ont. Idag gjorde det ont. Jag hoppas att det inte e något värre än lite tidiga förberedelser inför förlossningen.

      Radera
  3. Ibland suger det nog att vara gravid; genast om man får några krämpor blir man ju så himla orolig. Har det slutat värka vid det här laget? Själv har jag inte känt av det du beskriver, så kan inte riktigt hjälpa dig. Hoppas det ger med sig, och antagligen kan det vara sammandragning som du skriver. Kram!

    SvaraRadera