söndag 20 maj 2012

19+1.

Imorgon kl 08:00 ska vi på rutinultraljud. Jag förstår inte vart tiden har tagit vägen? Nu har halva graviditeten snart gått... Herre du milde. Imorgon, under förutsättning att barnmorskan med 100 procents säkerhet kan se, får vi veta om det gömmer sig en Mini-Daniela eller Mini-Henrik i magen. Spännande!!! Det är ju som sagt ett rutinultraljud, så imorgon ska barnmorskan även kolla så att allt är som det ska med den lilla. Jag har känt av den i magen, men inte speciellt mycket. Det känns som om det kittlar på insidan. Några riktiga sparkar har jag inte känt av ännu. Hoppas att allt är okej <3 Här har ni magen i vecka 19+1
Elvis var med.

2 kommentarer:

  1. Det där "kittlande" som du beskriver är högst antagligen just sparkar. Kände själv de första sparkarna någongång i vecka 20 och det tog många, många veckor innan de kändes som "riktiga" sparkar"/buffar. Men i vecka 25 eller så kunde man registrera dom även utifrån. Såg konstigt ut när magen rörde sig.

    Sitter här med spänning och väntar på att du skall uppdatera om ert besök hos barnmorskan. Kunde hon se om det är en liten kille eller tjej där inne och guppar? Själv kände jag på mig hela tiden att det är en kille som vi väntar (kunde inte tänka att det kunde vara en liten tös) så blev inte alls överraskad när barnmorskan sa att det är en liten Emil där inne :)

    SvaraRadera