måndag 14 maj 2012

Kinesisk graviditetskalender

Jag var inne och läste på 1177, tema gravid (surprise surprise). Därifrån surfade jag vidare till Liberos hemsida och hittade en länk där man kunde testa om man ska få en flicka eller en pojke. Håhå med mig, men det är ju roligt att göra test. Detta är i vilket fall en kinesisk graviditetskalender, som någon gammal kinesisk vetenskapssnubbe har gjort. Om man har koll i vilken månad bebisen blev till ska man kolla den månaden och sedan utgå ifrån sin egen ålder den månaden. Enligt den kinesiska vetenskapsmannen kommer vi alltså att få en flicka. Där ser man. Men vet ni, jag tror att det blir en pojke.

7 kommentarer:

  1. Åh vart gjorde du den?? DEN vill jag gå in å göra!
    /Elinor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hittade den på Liberos hemsida :) Jag försökte kopiera den till bloggen, men det gick ju inte. Kolla gärna om den stämde på Matilda och återkom ;)

      Radera
    2. Den stämde på Matilda!! Då får vi se om den stämmer på den i magen nu då! :)

      Radera
    3. Nämen, vad kul! Stort grattis! Hur långt har du kommit? Kram

      Radera
  2. vet du, åt oss råkade den stämma.. :) den sade pojke och så blev det ju oxå.. :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att den stämde :) Vi ska till barnmorskan på måndag och då borde vi få veta... Herre du milde så spännande.

      Radera
    2. super spännande är det.. :) jag ville veta, ville inte, men jag fick ju som jag ville.. först sade dom flicka, thank god att vi inte skaffade något ljusrött eller att vi inte berättade för någon.. då jag var på en ultra senare för att kolla om han svängt sig frågade dom om vi vet vilket, jag svarade flicka, och läkaren konstaterade att nej hördu, det här är nog en väldigt tydlig pojke, annars är flickan mycket uppsvullen.. xD Efter det kunde jag ine tänka mej att det var någon dera då vi fått två olika svar, men när Viggo föddes så var det ju just HAN som skulle komma.. :) eller så kändes det..

      Radera