onsdag 16 maj 2012

Vuxenpoäng.

Den här sjuka halsen gör mig galen. Jag vet att det inte är halsfluss, snarare virus. O vad brukar doktorn säga när man kommer dit och har virus? Vi kan inte göra så mycket, ta en värktablett eller två. Jaha. Tack. Jag blir bara sur. Och trött. Utöver halsontet var vi igår på en andra visning av huset jag nämnde här om dagen. Efter visningen körde vi till Henriks föräldrar som hjälpte oss med räkenskaperna. Djeesus kraist vad mycket man måste tänka på när det kommer till husköp, lån, räntor, amorteringar etc etc. Tack och lov för H:s mamma som kan allt detta! Nu har vi iaf kommit så långt att vi är redo att ta ett nästa steg om det skulle bli aktuellt. Håhå, ibland är det inte fullt så roligt att vara vuxen...

2 kommentarer:

  1. Det låter ju spännande :) Hoppas ni skulle hitta ett fint hem som som ni båda tykcer om och såklart för en passlig peng! Så att lilla junior sedan får sitt eget rum :)

    Men vet du vad, efter en månad träffas vi! Jippiii! Vill du ha nånting från La Finlande?
    Det är förresten tur att du har en blogg, har varit på dåligt humör nu i två dagar (tack vare en kollega) men din blogg piggar alltid upp mig, tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är spännande! Jag hoppas också att vi hittar ett hem, men det e ingen brådska ännu. Lillisen får nog plats här i lägenheten i första hand.

      E de bara en månad kvar? Huhu vad tiden går fort :) Hurra! Jag ska fundera på om de e nånting jag sku behöva från Suomi. Lite Brenda choko kanske? (inte med mintsmak, den var inte så god) Jag har redan förberett med lite festis tills ni kommer :D Tur att min kålgryta o sånt kan pigga upp dig! Du måste också skriva på din blogg, jag kollar den flera gånger om dagen!

      Radera