söndag 13 maj 2012

Redan söndag.

Tjing tjong! Konstigt hur de här veckosluten bara flyger förbi... Redan söndag. Igår hade vi stora städförmiddagen hemma hos oss. Jag var så trött på att vi de senaste gångerna bara putsat ytan lite, så igår fick lister, skåpsluckor, kakel o dylikt sig en omgång. Det var inte roligt någonstans, men tänk så skönt att ha det gjort. Efter städningen åkte vi till Frölunda Torg, på jakt efter nya skor åt mig. Det började inte bra, men den sista affären levererade. Jag var ute efter ett par skor som jag kan ha under våren/sommaren som jag inte behöver böja mig ner och knyta och som inte klämmer (den här magen lär ju inte bli mindre och lättare... inte min kroppshydda heller). Kom hem med ett par hallonröda tygskor som kommer bli perfekta. På kvällen gjorde jag fisksoppa och L och M kom förbi. Vi avslutade kvällen med filmen Simon och ekarna. Filmen var bra, men väldigt svensk. Idag hände inget speciellt på förmiddagen, men eftermiddagen bjöd på en husvisning. Efter husvisningen var min älskade sambo eld och lågor. Han har mentalt (dess värre) redan flyttat in. Huset är bra storlek för en liten, blivande familj. Inget storslaget som behöver göras, mest bara yta, för att man ska kunna bo där utan att få spunk. Inget garage som Henrik önskar sig, men en carport som kan byggas om av en byggare bob. Området verkade trevligt... Ja, det var bra. Och vi gillar det båda två. Få se var det här slutar... En visning till på tisdag, sen börjar budgivningen. Jösses. Nu åkte den unge herrn iväg på fisketur och jag har ett avsnitt Grey´s Anatomy och ett avsnitt Gossip Girl som väntar på att bli sedda. Synd :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar